Hasta ve Ziyaretçiler

ZİYARETÇİ VE REFAKATÇİLERİNİZ İÇİN BİLGİLER

1- Hastanemizde ziyaret saatleri 10:00 – 21:30 saatleri arasındadır. 18:00' dan sonra yapılacak ziyaretlerde güvenlik sebebiyle ziyaretçilerin kimlikleri alınmaktadır.

• Hasta odasında iki kişiden fazla ziyaretçi alınmaması,
• Ziyaretlerin 15 dakikayı geçmemesi
• 12 yaşından küçük çocukların kendi sağlıkları için hasta odasına alınmaması ,
• Hasta odasına dışarıdan yemek alınmaması,
• Hasta odalarında canlı saksı çiçeği bulundurulmaması,
• Odalarda yangın tehlikesi açısından elektrikli su ısıtıcısı bulundurulmaması, önemle rica olunur.

2- Hastalarımızın sağlığını korumak için ziyaretçiler ve hastane çalışanlarının hastanenin dışında, belirlenen alanlarda sigara içmeleri sağlanmıştır.
3- Tıbbi ekipman kullanılan alanlarda cep telefonları kullanılmamalıdır.
4-Doktorunuz tarafından sağlığınız için ziyaret ve refakatçi uygulaması yasaklanmışsa lütfen buna uymaya özen gösteriniz.





Yiyecek ve İçecek Hizmetlerimiz :


08:00 – 22:00 saatleri arasında hizmet veren Doğan Cafe ' de misafirlerinizi ağırlayabilir ve ürün çeşitliliğinden yararlanabilirsiniz. Ayrıca acil serviste kahve ve cola makineleri bulunmaktadır.

Taburcu Bilgilerimiz:

Hastanemize gelen tüm hastalarımızdan , uygulanacak tedaviye göre , ücret yatış öncesinde alınır. Ek tedaviler veya ek tetkik istekleri; tarafınıza kat sekreteri tarafından bilgi verilerek ayrıca fatura edilir. Uzun süreli tedavilerde bu yüzden belirli aralıklarla tekrar ödeme alınması gerekebilir.

Doktorumuz , en geç,sabaha viziti sırasında size gün içerisinde taburcu olup olmayacağınızı söyleyecektir. Hastanemizde nakit ya da kredi kartıyla ödeme yapabilirsiniz.
Bağlı olduğunuz kurumdan onay alınacağı için sizi bir süre bekletebiliriz. Elimizde olmayan bu durum için şimdiden özür dileriz. Siz  veya yakınınızın taburcu olacağınız günün bir gün öncesinden , finansal işlemleri başlatması mümkün olursa , taburcu olma zamanınız kısalabilir. Bu nedenle eksik evrak bırakmayınız ve bu konuda gerekiyorsa doktorunuzu uyarınız. Tam gün ücreti ödememek için lütfen odanızı saat 12: 30 ' dan önce boşaltınız.
Taburcu işlemleri yaklaşık bir- iki saat içinde sonlandırılacaktır.

ANLAYIŞINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİZ.

Taburcu Olmadan Önce:

• Eve gittiğinizde neler yapacağınız konusunda eğitildiğinizden, kullanacağınız tüm ilaçlarla ilgili detaylı bilgi anladığınızdan , kontrol randevunuz varsa randevunuzla ilgili tüm işlemlerin yapıldığından emin olunuz.

• Lütfen kontrol randevunuza , verilen gün ve saatte gelmeye özen gösteriniz.

• İhtiyacınız olduğunda aramak üzere telefon numarası isteyiniz.

• Size daha kaliteli hizmeti sunabilmemiz için lütfen anket formunu doldurunuz ve Hasta Hakları Sorumlusu'na teslim ediniz.

BİZE GÜVENDİĞİNİZ VE BİZİ TERCİH ETTİHİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.

HASTANEMİZE GELİRKEN; NELER GETİRMELİSİNİZ?

Doğan Sağlık Grubu'na geldiğiniz gün , hasta kabul sorumlusu tarafından karşılanacaksınız. Gelirken aşağıda belirtilenleri yanınızda getirmelisiniz:

T.C vatandaşlık numaranızın yazılı olduğu kimlik belgeniz.
• Ödeme durumunuza göre sağlık sigorta kartınız, kurum sevk kağıdınız veya sağlık karneniz
• Doktorunuz talep ettiyse tıbbi kayıtlarınız, röntgenleriniz veya daha önceki tetkik sonuçlarınız
• Sizi rahat ettirecek özel eşyalarınız
• Kullandığınız tüm tıbbi ve bitkisel ilaçların listesi.

KİMLİK BİLGİLERİNİZ


Hastanemize geldiğinizde sizi, hasta kabul danışmanımız karşılayacak ve tüm kimlik bilgileriniz ile randevunuzu kontrol edecektir. Kat hemşireniz, size adınızın yazdığı , uygun renkte bileklik verecektir. Lütfen bu bilekliği hastaneden taburcu olana kadar çıkartmayınız.

Sizinle ilgilenen tıbbi ve idari ekibi tanıyabilmeniz için tüm hastane çalışanlarımız, üzerilerinde isim, resim, bölüm ve görevi yazılı kimlik kartları taşıyacaklardır. Eğer üzerinde
kimlik kartı olmayan bir kişi sizinle ilgileniyorsa , güvenliğiniz için lütfen kim olduğunu ve görevini sorunuz.

ODANIZ

Odanız kabulünüzden sonra kat sekreteri tarafından odanız ve odanızda bulunan eşyaların nasıl kullanılacağı gösterilecektir. Acil durumda hemşire il iletişiminizi sağlayabilmeniz için başucunuzda 'hemşire çağırma zili' bulunmaktadır. Ayrıca yatak başı ışıklarını da bu kumanda ile açıp kapatabilirsiniz. Hasta odalarında şifresini kat sekreterinden temin edebileceğiniz kablosuz internet bağlantısı bulunmaktadır.

Odalarda klima sistemimiz mevcuttur. Klimanızın ayarı için lütfen kat sekreterinize haber veriniz. Odalarımızda enfeksiyon kontrolü ve güvenliğiniz açısından yiyecek bulundurmamaya özen gösteriyoruz. Buzdolabınızı içecekleriniz için kullanabiliriz. Eğer özel bir diyetiniz yoksa odanıza 08:00-22:00 saatleri arasında hizmet veren Doğan Cafe'den sipariş verebilirsiniz.
Odanızda enfeksiyon kontrolü ve güvenliğiniz açısından yiyecek bulundurmayınız.

TELEFON VE TELEVİZYON HİZMETLERİ


Yatış işlemlerinizi takiben odanıza çıktığınız zaman kat sekreteri tarafından size oda telefonunuzu dış arama yapmaya açtırmak isteyip istemediğinizi soracaktır. İstemeniz durumunda kat sekreteriniz tarafından hattınız dış aramalar için aktif hale getirilecektir.

Hastane içi konuşma yapmak istediğinizde , kitapçığın son sayfasındaki veya odanızda bulunan 'Önemli Telefonlar' broşüründeki dahili numaraları tuşlamanız yeterli olacaktır. Hastanemizde ödemeli telefon konuşmalarının kabul edilmediği unutulmamalıdır.

Hastanemizde ,16 adet televizyon kanalı bulunmaktadır. Belirlenen bir kanalımızda sadece hasta eğitimi amaçlı 24 saat yayın yapılmaktadır.

KİŞİSEL VE DEĞERLİ EŞYALARINIZ

Hastaneye sadece gerekli ve sizin için önemli eşyalarınızı getirmenizi tavsiye ediyoruz.
Takma dişler veya işitme cihazlarını; yemek tepsisinde , su bardaklarınızın içinde unutmayınız veya kağıda sarılı olarak bırakmayınız.
Her odada kişiye özel şifreli kasalar bulunmaktadır. Oda tanıtımı sırasında kat sekreteri, kasa kullanımı hakkında sizi bilgilendirecektir. Değerli eşyalarınızı bu kasalarda muhafaza ediniz. Odayı boşaltırken diğer hastalarımızın da kasayı kullanabilmesi için lütfen kasanızı açık bırakınız!
Kişisel eşyalarınız için odanızda bulunan dolapları kullanabilirsiniz.

TIBBİ KAYITLARINIZ


Tüm kayıtlarınız bilgisayar ortamında saklanmaktadır. Kayıtlarınız kesinlikle gizli tutulmaktadır.

BAKIMINIZDAN SORUMLU EKİP

Hastanemizde bulunduğunuz süre boyunca sizden sorumlu tüm çalışanlar kendilerini size tanıtacaktır. Tedavi ve bakımınızla ilgili yanıtlanmasını istediğiniz her soruyu sorabilir ve bakımınıza katkıda bulunmayı isteyebilirsiniz.

DOKTORLAR

Hastanemizde kalışınız süresince yatışınızdan sorumlu doktor uygun gördüğü taktirde , tedavinizle bir ya da birden fazla doktor ilgilenebilir.

HEMŞİRELER

Hemşireler, siz, yakınlarınız ve doktorunuz arasında önemli bir bağlantı halkasıdır. İhtiyaçlarınızı iletmenize , tedavinizi anlamanıza ve iyileşme sürecinizi hızlandırmaya yardımcı olurlar. Önemli belirtileri not etmek, kişisel hijyeninizi sağlamak, ağrınızı kontrol etmek ve sağlığınızı nasıl koruyacağınız konusunda sizi eğitmek en önemli görevleri arasındadır.

ECZACILAR

Hastanemiz eczacıları ile şahsen tanışmasanız bile, takımımızın aktif ve önemli bir parçasıdırlar.

DİYETİSYENLER

Hastanemizde, doktorlar ve hemşirelerle yakın ilişki içerisinde çalışarak doğru beslenmenizi sağlayan uzman diyetisyenlerimiz bulunmaktadır. Doktorunuz tarafından , size özel talep edilmiş menümüz , diyet uzmanımızın denetiminde hazırlanarak sizlere servis edilmektedir.

Özel diyetteyseniz veya menü talebiniz varsa lütfen kat hemşireniz ile görüşünüz. Lütfen, doktorunuzun verdiği diyet programına uyunuz ve sağlığınız için ziyaretçilerinizi dışarıdan yiyecek -içecek getirmemeleri konusunda uyarınız.

Yemek Servisi Saatleri:
Kahvaltı servisi: 07:30 – 08:30
Öğle servisi : 12:00 - 13:00
Akşam servisi : 17:00 – 18:00 arasındadır.

İDARİ EKİP

Her katta; yardımınıza hazır kat sekreteri ve kat temizlik görevlisi bulunmaktadır. Kat hizmetleri, her gün 08:00- 09:30 , 13:00- 14:30 , 21:00 – 23:00 saatlerinde olmak üzere üç kez odanıza uğrayarak odanızın temizliğini yapacaktır.

İLAÇ KULLANIMI

Yanınızda getirdiğiniz ve kullandığınız her türlü ilacı , doktorunuza ve hemşirenize bildirerek teslim ediniz.

Bu ilaçlar;

• Reçeteli ve reçetesiz ilaçlar ( aspirin veya öksürük şurupları gibi )

• Vitaminler ve bitkisel ürünleri kapsamaktadır.

• Doktorunuza veya hemşirenize herhangi bir gıda veya ilaca karşı bildiğiniz bir alerjiniz ya da reaksiyonuz varsa mutlaka bildiriniz. Hastanemizdeki misafirliğiniz süresince kullandığınız ilaçları takip ediniz. Hangi ilaçları neden aldığınızı bilmeniz çok önemlidir. Hemşirelerimizin size herhangi bir ilaç vermeden önce mutlaka üzerinde bilgilerinizin yazılı olduğu olduğu kimlik bilekliğini kontrol ettiklerinizden emin olunuz.

Tedavi ve Bakım Planına Katılımınıza


Sizin, tedavi planınız katılımınız , neyin neden yapıldığını bilmeniz açısından bizim için çok önemlidir. Bu nedenle;

• Hemşire ve doktorunuz ile tedavi ve bakımınızı konuşunuz.

• Tedavinizi anladığınızdan emin olunuz. Anlamadığınızı sormaktan çekinmeyiniz.

• Eğer ameliyat olacaksınız doktorunuzdan neler olacağını anlatmasını isteyiniz.

• Eğer ağrınız var ise hemşire ve doktorunuz ile görüşünüz. Onlar gerekli işlemleri yapacaklardır.

Yaralanmalara Karşı Alacağınız Önlemler:

Hastanemiz ortamına yabancı olmanız ya da kullandığınız ilaçlar nedeniyle çevreye uyumunuz bozulmuş olabilir. Kendi güvenliğiniz için lütfen şu önlemlere uyunuz :

• Eğer doktor ya da hemşireniz yalnız başınıza kalkmamanız için sizi uyardıysa, kalkmak için yardım isteyiniz.

• Telefon, hemşire çağırma düğmesi veya ihtiyacınız olan herhangi bir özel eşyanızı kolaylıkla erişebileceğiniz uzaklıkta tutunuz.

• Hemşirenizden, yatağınıza kolayca inip çıkabilecek bir seviyeyi getirmesini isteyiniz.

• Eğer yardımsız yürümenize izin verilmiş ise yürüme alanında yeterli ışık olduğundan emin olunuz.

• Ayağınızın kaymasını önlemek için altı lastik terlik giyiniz. Yerlerin ıslak olduğunu belirten levhaları önemseyiniz.

• Eğer baston veya yürüteç ile yürümeniz gerekiyor ise bunları güvenli ve rahat kullandığınızdan emin olunuz.

• Banyo yapacaksanız mutlaka hemşirenizden yardım alınız.

• Tıbbi ve idari kadronun önerilerini ve asılı uyarıları dikkate alınız.

El Yıkama ve Kişisel Bakımınıza

Sağlık ekibiniz sizin muayenenizden önce ve sonra ellerini yıkamak zorundadır, gerekirse lütfen hatırlatınız ve uyarınız. Size ve yakınlarınıza mikrop bulaşması olasılığının önlenmesi
için sağlık ekibinin verilen talimatlara uymasını sağlayınız.

Güvenlik


Bir rahatsızlığınız ve sorununuz olduğunda lütfen 1962 nolu telefondan DESTEK HİZMETLER MÜDÜRÜ'NÜ ARAYINIZ.

İbadethane

Dini vecibelerinizi yerine getirmenizde yardımcı olmak amacı ile poliklinik katında ibadethanemiz hizmetinize sunulmuştur.

Sigara Düzenlenmesi

Hastanemizin tüm bölümlerinde sigara içmek yasaktır. Sağlığınız için bu kurala uyunuz ve ziyaretçilerinizi bu konu da uyarınız.

• Sigara önlenebilir bir ölüm nedenidir

• Sigaranın içinde yaklaşık 4000 kanserojen madde bulunmaktadır.

• Sigara kanser dışında;bronşit, astım, ve üst solonum yolu enfeksiyonlarına da neden olmaktadır.

• Sigarasız bir yaşam için, sigarayı bırakma polikliniğimiz hizmetinizdedir.

Kuaför Hizmetimiz

Arzu ettiğiniz taktirde; manikür, pedikür ve saç bakımı yaptırabilirsiniz. Randevu ve bilgi için lütfen Hasta Hakları Sorumlusunu arayınız. (1951)

Çiçekler

Size gelen çiçekler, sağlığınız ve güvenliğiniz açısından odanıza gönderilmemektedir. Danışma görevlimiz refakatçinize ulaşarak çiçeğinizi teslim alınmasını sağlayacaktır.

ATM

Hastanemizin girişinde günün her saati para çekmenizi sağlayacak ATM bulunmaktadır.

Şikayet ve Önerileriniz

Hastanemizin veya ekibimizden bir memnuniyetsizliğiniz , şikayetiniz yada öneriniz olduğunda dinlemeye ve düzeltmeye hazırız. İşleyişimizi gözden geçirmek adına bizimle ilgili görüş ve önerilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz. Şikayet ve önerilerinizi 1951 numaralı telefondan ulaşacağınız Hasta Hakla Sorumlunuza bildirebilirsiniz.

Uluslararası Hasta Hizmetleri

Biz, Türkiye'nin ve dünyanın her yerinden hasta kabul etmekteyiz. Yurt dışından gelecek hastalarımız için; her türlü ulaşım , otel ve haberleşme istek ve beklentilerinizi karşılamak bizim görevimizdir.

Etik Komite


Tedaviniz ile ilgili ahlaki veya etik bir konu hakkında görüşmek isterseniz bu komitenin bir üyesine her zaman hemşireniz yolu ile ulaşabilirsiniz. Sağlığınızla ile ilgili öğretim üyelerinden konsültasyon isteğiniz olursa lütfen kat hemşirenize bilgi veriniz.